13 maj 2014

Melodigrandprix bestod den tekniske prøve, men dumpede på kommunikation af følelser

Jeg fik desværre ikke ret: DR var ikke dygtige nok til at styre uden om de farlige pr-fælder i forbindelse med det internationale melodigrandprix i København. Alt for meget turistforenings-pr skjult bag ironi (samt ironi i det hele taget) betød at hele showet måske nok blev nogenlunde cool set med danske øjne, men de stunder, hvor hårene rejser sig på armen af fryd over stort tænkte kunstneriske indslag eller hvor stærke følelser giver blanke øjne, manglede jeg helt.

Ærgerligt.

Jeg er meget enig med Henrik Palle i Politiken, når han roser DR for sin blændende tekniske produktion, men samtidig i sin anmeldelse konkluderer, at showet aldrig rigtig fik swing.

I kommunikationsverdenen ved vi godt, at det er svært at ramme alle målgrupper. Og her er udfordringen jo endda international. Nakkehårene skal rejse sig velbehageligt blandt seere i både Silkeborg, London og Donetsk. Både børn, voksne, professorer og daglejere skal holdes fast ved skærmen. Jo, jo. Det er svært.

Men lige præcis en event som melodigrandprix har jo potentialet til at være et sådant samlende program. DR havde en seertalsmæssig succes på forhånd. Jeg havde forventet og håbet DR ville have udnyttet situationen til at vise sin musikalitet frem. Kasper Eistrups jingler var fede. Men ellers blev det til for lidt af den slags, vi husker næste år.

Ingen kommentarer: